Ediţii

Vacanţe Muzicale la Piatra-Neamţ, ediţia a XXV-a, 28 iunie-13 iule 1996

Vacanţe Muzicale la Piatra-Neamţ – ediţia a XXV-a, 28 iunie-13 iule 1996

UN SFERT DE SECOL DE VACANŢE MUZICALE LA PIATRA-NEAMŢ

1996 a fost anul ediţiei sărbătoreşti a Vacanţelor muzicale. Festival a cărui „titulatură, voit modestă, nu acoperă dimensiunile întregului ansamblu. Cineva din afară, obişnuit să interpreteze ad-literam cuvintele, poate lesne gândi că n-ar fi vorba decât de o călătorie de plăcere, cu preumblări deconenctante prin munţi, taifasuri sub clar de lună şi, din când în când, cu muzică. Lucrurile n-au stat câtuşi de puţin aşa. Vacanţele Muzicale au fost foarte active, s-a munict de dimineaţă până seara târziu cu pasiune şi talent, au avut loc cursuri de aprofundare a cunoştinţelor teoretice şi de perfecţionare a măiestriei interpretative, seminarii, simpozioane, repetiţii, spectacole.” Este mărturia lui Sergiu Adam  consemnată în articolul intitulat „Tinereţe, talent, pasiune”, din septembrie 1978, în revista Ateneu.

Douăzeci şi cinci de ani de muncă.

Muncă depusă de organizatori, cei ca, în acest timp scurs din 1972, au încercat – şi au şi reuşit, mărturii peste ani stau declaraţiile participanţilor – să pună la dispoziţia invitaţilor, studenţi şi profesori, tot ceea ce era nevoie ca studiul şi arta interpretativă să poată să rezultatele scontate. Dovadă premiile luate la diverse concursuri la care mergeau, plecând de la Piatra-Neamţ, generaţii întregi de tineri muzicieni. „Eliberaţi de rigorile de studiu ale anului universitar, am găsit în Piatra-Neamţ atmosfera şi cadrul în care dezbaterile au fost mai libere, iar incursiunile în câmpul cercetării muzicologice, mai spectaculoase. Moldovenii au fost gazde primitoare , calde, pentru cei veniţi din cele trei metropole ale muzicii româneşti – Iaşi, Bucureşti şi Cluj-Napoca. Ei au creat condiţiile de spaţiu şi cele tehnice pentru ca desfăşurarea cursurilor  să fie impecabilă.” Recunoaştea cu ceva vreme în urmă şi studenta bucureşteană Carmen Maria Cîrneci.

Muncă depusă şi de profesorii şi studenţii cărora, încă dintru început, li s-a dedicat acest festival. Împreună se întâlneau la final de an universitar. An de an. Iată o mărturie reţinută de la Anatol Vieru, unul dintre pedagogii de marcă ale cursurilor de măiestrie, precum şi un activ „combatant” pe timpul dezbaterilor de la simpozioanele din cadrul festivalului: „„am văzut Vacanţele Muzicale de la Piatra-Neamţ după ce de şase ori auzisem de ele. Mi-a plăcut să văd participarea locuitorilor din Piatra-Neamţ la concertele Vacanţelor. M-a bucurat să văd râvna profesorilor şi studenţilor care s-au întâlnit de bună voie ca să pregăteasc anul şcolar în vacanţă, punând astfel împreună ceea ce pare incompatibil. Această manifestare este unică în ţara noastră.”

Aşa cum remarcase şi Anatol Vieru, de munca depuse pe cele trei fronturi – organizatoric, pedagogic şi artistic – au beneficiat melomanii locali. Recunoscuţi unanim ca drept una dintre cele mai importante realizări ale festivalului. Mentorul Madrigalului, Marin Constantin, referindu-se la publicul pietrean, îl descria ca fiind „românesc. Mai sensibil decât în alte puncte pe care ezit să le numesc. Am găsit aici un public care seamănă foarte cu bine sufletul meu. Am comunicat zdravăn, frumos cu acest public.”

Alte realizări, aşa cum, ca un fin observator ce este, profesorul Gheorghe Bunghez opinează: „ dacă stagiunea permanentă a născut Vacanţele, Vacanţele au născut Facultatea de muzică. Şi dacă astăzi avem un public avizat la Piatra-Neamţ, şi îndrăznesc să spun , unul dintre cele mai elevate din ţară, public gata oricând să savureze bogăţiile şi frumuseţile muzicii, se datorează faptul aceste elemente distincte – stagiune permanentă, Vacanţe şi Facultatea de muzică – toate laolaltă realizează cadrul în care, începând cu anul 1969, s-a dezvoltat viaţa muzicală la Piatra-Neamţ.”

O ediţie complexă.

Invitarea mai multor centre universitare cu profil muzical, pe lângă cel al Iaşiului omniprezent, idée pusă în practică în anul anterior, îşi găseşte continuarea şi la ediţia a XXV-a. Acum revin la Piatra şi reprezentanţi ai facultăţilor de muzică de la Bucureşti şi Cluj, iar lor li se adaugă cei de la Braşov, Oradea, Timişoara. Astfel că întreg spectrul geographic al pedagogiei musicale de nivel universitar este acoperit.

Motiv care l-a determinat pe rectorul de atunci al Academei “Gheorghe Dima” din Cluj, regretatul profesor Alexandru Fărcaş, să iniţieze formare unui Forum al centrelor de învăţământ musical superior. Sub egida căruia, în timpul desfăşurării ediţiei au avut loc întâlniri-dezbatere ale profesorilor. Întâlniri la care, în afara schimbului de experienţă, se încercau şi găsirea de metode de a rezolva diversele probleme de moment ale sistemului pedagogic în cauză.

Tot atunci, în 1996, s-a încercat, ca noutate a ediţiei, punerea bazelor unui colclviu naţional de jurnalistică, colocviu care, sub nemele de “Cultura în cotidian”, a adunat la Piatra-Neamţ ziarişti din diverse colţuri ale ţării. Amfitrion le-a fost omul de presă din urbe, Mircea Zaharia.

Nume importante ale artei muzicale româneşti prezente.

Debutul ediţiei sărbătoreşti se face în forţă. Vineri, 28 iunie 1996, la Teatrul Tineretului concertează cvartetul Voces, cel renumit pe întreg Mapamondul. Şi despre care profesorul Bunghez spunea că “Vocesul, care s-a afirmat în prima perioadă a existenţei festivalului şi care a făcut o extraordinară publicitate Vacanţelor pe acolo pe unde au umblat. Să nu uităm că Vocesul  însuşi s-a lansat la Piatra-Neamţ, la Vacanţe!” În componenţa clasică – Bujor Prelipcean, Anton Diaconu, Constantin Stanciu şi Dan Prelipcean – au oferit publicului un concert de zile mari în care au interpretat muzică de Haydn (Cvartetul op. 76, nr. 3 în Do major), Şostakovici (Cvrtetul op.108, nr. 7) şi Schubert (Cvartetul în re minor “Moartea şi fata”).

Ce a urmat s-a menţinut pe aceeaşi linie a calităţii înalte a muzicii şi a artiştilor. Sâmbătă, în ziua a doua, pe scena T.T.-ului au urcat membrii orchestrei simfonice a Academiei de Arte “George Enescu” cu Radu Postăvaru dirijor. (Muzică de Grieg, Mozart şi Schubert.) Iar duminică melomanii  s-au delectate cu o incursiune prin muzica lumii cu corala Cantores Amicitiae condusă de neobositul professor Nicolae Gîscă.

Finalul… începutului de ediţie a aparţinut cvartetului francez Le Quator de Champagne, binecunoscut localnicilor din ultimele patru ani anteriori. Doar că, de data asta, componenţa formaţiei era alta – Jerome Constant, Francois Delamare, Herve Merlin şi Aquiles Tapia.

Periplu muzical naţional studenţesc.

Cam aşa s-ar putea descrie zilele de mijloc ale ediţiei a XXV-a. Zile – amiezi şi seri – în care, rand pe rand, academiile şi universităţile de profil din România şi-au demonstrate valoarea şi nivelul artistic şi de pregătire în faţa publicului pietrean. S-au perindat pe scenele urbei ansamblurile de percuţie ale Clujului (condos de profesorul Grigore Pop) şi al Iaşiului (cu profesorul Florin Simion la timonă) care au evoluat, ca şi în anul anterior, împreună. La Casa de cultură. O zi mai târziu, la Muzeul de artă concert cameral cu studenţii ieşeni. Urmaţi, după încă o zi, de studenţii de la Timişoara, tot cu un concert cameral – Pavel Şanta (flaut), Roxana Ardeleanu, Atena Carte (pian) şi Cornelia Barbu.  Apoi a fost rândul braşovenilor care s-au prezentat cu lucrări corale şi cu o formaţie de trei instrumentişti – Trio Dumky – compus din Ruxandra Cristea (pian), Liliana Apetroaiei (vioară) şi Mircea Şuteu (violoncel). Periplul românesc al studenţilor a fost încheiat de concertul susţinut de Ansamblul coral şi soliştii secţiei de muzică bisericească a Institutului Biblic “Emanuel” din Oradea şi de concertul ansamblului folkloric al academiei clujene cu profesorii Ioan Haplea, Grigore Leşe şi Ioan Bocşa însoţindu-şi studenţii pe scena Teatrului Tineretului.

Referitor la cursurile de măiestrie ale ediţiei, este de reţinut numărul lor – patru. Şi anume, cel de compoziţie şi analize muzicale condus de Pascal Bentoiu, cel de interpretare corală, cu Marin Constantin profesor, cel de chitară clasică aflat sub oblăduirea Quatorului din Reims şi cursul de percuţie cu dublă conducere (Iaşi – Cluj) , prin Florin Simion şi Grigore Pop.

Finalul ediţiei precum începutul!

Odată cu gala de jazz programată vineri 5 iulie, se anunţa începutul… finalului de ediţie. Prezenţa maeştrilor genului jazzistic – Florian Lungu, Mircea Tiberian şi Romeo Cosma – a fost una de bun augur. Genul muzical, cel de jazz, aflat în premieră pe scena Vacanţelor muzicale avea să reziste ani mulţi. Muzica de origine afro-americană răpind inimile pietrenilor.

Vârful artistic al ediţiei – dacă se poate vorbi despre aşa ceva în cele două săptămâni de festival a Vocesului, Cantoresului, Quatorul din champagne – s-a derulat duminică 7 iulie. Zi în care corul Madrigal, o instituţie în sine care a adus faimă României, a evoluat din nou, după concertul din 1995, în Piatra-Neamţ. Membrii formaţiei, prin măiestria lor dovedită în sute de reprezentaţii din lumea întreagă au făcut posibil ceea ce consideră Marin Constantin ca drept cel mai fascinant lucru, şi anume „ să se poată vorbi şi simţi ceea ce se poate simţi, darn u se poate vorbi”!

Concertului susţinut de Madrigal i-a succedat un recital de vioară în care protagonistul a fost marele Ştefan Ruha! Cu adevărat, aşa cum se şi intitula recitalul, a fost o manifestare extraordinară. Din toate punctele de vedere.

Recital dublat, a doua ză de încă o prezenţă a maestrului viorii româneşti în faţa publicului meloman din Piatra-Neamţ, de data aceasta alături de oboistul Aurel Marc, ambii ca solişti în cadrul concertului susţinut de orchestra de cameră a academiei clujene.

Ediţia sărbătorească s-a terminat cu un nou spectacol la Cetatea Neamţului. Anul 1996 a adus nemţenilor prezenţi la acest eveniment prezentarea operei „Horia” de Nicolae Bretan. Operă prezentată de ansamblul de operă, precum şi de corul şi orchestra simfonică, toate ale academiei „Gheorghe Dima”.

Probleme financiare.

Nici această ediţie, deşi nu pare din tot ceea ce aţi lecturat până aici, nu a fost scutită de problemele financiare. Lucru ce reiese clar din articolul semnat de Luminiţa Urbaczek – devenită cronicarul Vacanţelor  pentru ziarul Monitorul de Neamţ – cea care, în materialul cu titlul „Vacanţele muzicale în pericol”, poartă o discuţie cu principalul „vinovat” de organizarea întregului festival, profesorul Constantin Alupului-Rus. Domnia sa era destul de alarmat pentru că, în a treia zi de Vacanţe, pe 1 iulie,„n-avem bani să plătim colaboratorii, cazarea, transportul participanţilor. Deja există restanţe de patru milioane către cei care au servit masa studenţilor, iar până luni se vor face şase milioane. Aceşti bani promişi de forurile superioare – Ministerul Culturii, Consiliul judeţean, Primărie –  nu cred să fie primiţi înainte de 7 sau 8 iulie.”

Cu toate acestea, totul se desfăşura ca la carte. Lucrurile ce puteau influenţa în mod negativ manifestarea nu ajungeau la urechile artiştilor. Finalmente, totul se rezova şi Vacanţele  îşi urmau cursul firesc.

Totuşi, au existat şi invitaţi care cunoşteau şi culisele organizării. Iată ce spune unul dintre ei, Florian Lungu: „despre organizare? Îl ştiu pe Cornel Nicoară (inspectorul şef al Inspectoratului pentru Cultură, n.red.), cu care am fost camarad de armată,  ca pe un veritabil buldozer care trece şi cu capul prin zid ca să-şi concretizeze intenţiile, cât se poate de benefici, bineînţeles. Ceea ce s-a organizat aici este foarte bine. Am fost bine primiţi – cazare şi masă foarte bune, totul fără reproş. Inclusiv sonorizarea la spectacol. Există aceşti doi oameni extraordinari care se numesc Cristian Misievici (conferenţiar universitar la Academia de muzică din Cluj)şi Horia Alupului-Rus. Ambii foarte buni organizatori, dinamici şi care s-au dăruit  total bunului mers al acestui festival.” Am citat dintr-un alt material semnat de Luminiţa Urbaczek, „Publicul a fost şi rămâne un rege pentru muzicieni”.

Gânduri la moment aniversar.

Eugenia Moldoveanu, în acea vreme ministru secretar de stat în cadrul Ministerului Culturii, deşi nu a reuşit să ajungă la Piatra, trimesese un mesaj din care aleg doar următoarele: „existenţa a însăşi douăzeci şi cinci de ani de fiinţare a Vacanţelor demonstrează încă o dată stăruirea cu care generaţii succesive de profesori se apleacă cu răbdare şi eficienţă întru creştrea şcolii româneşti muzicale, ce cu îndreptăţire bate la porţile gloriei şi recunoaşterii internaţionale.”

Regretatul Vasile Spătărelu, omul care a fost alături de festival încă de la primele acorduri muzicale, îşi încredinţa gândurile pentru a fi receptate de cronicarii vremii, astfel că putem afla acum că „pentru mine, în afara succeselor artistice, de creaţie şi interpretare, aceste sfert de secol a însemnat cunoaşterea  unor oameni minunaţi care au reverberat extraordinar, atunci, la începuturi, la aventura noastră, dăruindu-se total unui vis – realitate. Calităţile acestor oameni au cimentat prietenii dintre cele mai desăvârşite, prietenii ce mi-au onorat viaţa pe un parcurs destul de întortochiat.”

Cuvinte izvorâte din sufletul unor artişti care au trăit acolo, în preajma scenei, multe. Şi bune. Şi rele. Şi care acum se bucurau cu întreaga lor fiinţă.

VACANŢE MUZICALE LA PIATRA-NEAMŢ, edţia a XXV-a, 28 iunie – 13 iulie 1996

Vineri, 28 iunie 1996, ora 18:30, Teatrul Tineretului, Piatra-Neamţ
CONCERT EXTRAORDINAR “VOCES”

Bujor Prelipcean – vioara I
Anton Diaconu – vioara a II-a
Constantin Stanciu – violă
Dan Prelipcean – violoncel
În program:
Joseph Haydn – Cvartetul op. 76 nr.3 în Do major, “Kaiserquartett”
Dmitri Şostakovici – Cvartetul op.108, nr.7
Franz Schubert – Cvartetul în re minor “Moartea şi fata”, op.postum

Sâmbătă, 29 iunie 1996, ora 11:00, Muzeul de Artă, Piatra-Neamţ
RECITAL DE FAGOT

Solişti:
Florin Gavrilescu
Ştefan Musteaţă
La pian, Lucia Diaconu
În program:
Georg Philipp Telleman – Sonata în fa minor
Carl Jacobi – Poloneza
Wolfgang Amadeus Mozart – Rondo în fa major
Eugène Bozza – Recitativ, Siciliană şi Rondo
J. Osborne – Rapsodia pentru fagot solo
Carl Jacobi – Introducere şi temă cu variaţiuni, op.10

Sâmbătă, 29 iunie 1996, ora 18:30, Teatrul Tineretului, Piatra-Neamţ
CONCERT SIMFONIC al orchestrei Academiei de Arte “George Enescu” Iaşi

Dirijor,Radu Postăvaru
Solistă, Maria Iulia Dobrescu
În program:
Wolfgang Amadeus Mozart – Uvertura la opera “Nunta lui Figaro”
Edvard Grieg – Concertul pentru pian şi orchestră în la minor
Franz Schubert – Simfonia a V-a în Sib major

Duminică, 30 iunie 1996, ora 11:00, Teatrul Tineretului, Piatra-Neamţ
CONCERT CORAL

Susţinut de formaţia “Cantores Amicitiae” a Academiei de Arte “George Enescu” Iaşi
Dirijor, Nicolae Gîscă
În program:
Adrian Pop – Suită corală din Ţara Oaşului
Solistă, Emilia Mocanu
Cristian Misievici – “Eminescu”
Corneliu Cezar – “Flăcări şi roţi”
Alexandru Paşcanu – “Şi altfel de variaţiuni pe tema Chindiei”
Vasile Spătărelu – “Cine iubeşte şi lasă”
Solistă, Mihaela Toma
Adrian Pop – “Vine hulpe de la munte”
Miariam Marbè – Ritual pentru setea pământului
Luca Marenzio – “Scendi dal Paradiso”
Heinrich Schütz – “Die Himmel erzälen die Ehre Gottes”
Olivier Messiaen – “O sacrum convivium”
Franz Schöggl – Păstrăvul
Charles Aznavour – “Les comediens”
Richard Rodgers – “Sunetul muzicii”
Solişti: Iulia Buraciuc, Emilia Mocanu,
Mihaela Toma, Rareş Drăhici, Marius Micşa
La pian, Traian Hudumeac

Duminică, 30 iunie 1996, ora 18:00, Muzeul de Artă, Piatra-Neamţ
CONCERT DE CHITARĂ

Al ansamblului “Quatuor de Champagne”
Solişti:
François Delamare
Herve Merlin
Aquilès Tapia
Jerôme Constant
În program:
Chr.Vasseur – “Differecias y Tiento”
Federico Moreno-Torroba – “Estampillas”
Olivier Bensa – “Trois Mouvements Dynamiques”
Leo Brouwer – “Paysage Cubano con Rumba”
Carles Guinovart – “Saeta”
Stephen Funk Pearson – “Elassomorph”

Luni, 1 iulie 1996, ora 18:30, Casa de Cultură a Sindicatelor, Piatra-Neamţ
CONCERT DE PERCUŢIE

Al ansamblurilor de gen ale Academiei de Muzică “Gheorghe Dima” Cluj-Napoca şi
Academiei de Arte “George Enescu” Iaşi
Conducerea muzicală Grigore Pop şi Florian Simion
Au interpretat Nicolae Coman, Laszlo Attila, Sergiu Stoiadin, Emil Simion, Avar Gombocz, Daniel Boghian, Alighieri Iaţăc, Georgeta Stoica, Adrian Olaru, Bogdan Molea, Florin Sâia şi Adrian Sînmărtineanu (de la Facultatea de Muzică din Tmişoara)
Cu participarea pianiştilor Alexandru Melac şi Roxana Ardeleanu
şi a contrabasistului Liviu Moga
În program lucrări de:
Eduard Terenyi, Nicolae Brânduş, Claude Bolling, Carlos Chavez, Maurice Jarre,
Eliott Carter, Jared Spears, William J. Schinstine

Marţi, 2 iulie 1996, ora 18:30, Muzeul de Artă, Piatra-Neamţ
CONCERT CAMERAL

susţinut de studenţi ai Academiei de Arte “George Enescu” Iaşi
În program:
Maurice Ravel – Cvartetul în Fa major
în interpretarea cvartetului compus din:
Cătălin Desagă – vioara I
Ionuţ Stanciu – vioara a II-a,
Bogdan Moldovan – violă,
Viorel Călin – violoncel
Franz Schubert – Cvintetul în la major, op.14, “Păstrăvul”
în interpretarea cvartetului compus din:
Cătălin Ungureanu – vioară,
Irina Prisecaru – violă,
Liviu Mera – violoncel,
Constantin Brădăţean – contrabas
La pian, Mădălina Bichir

Miercuri 3 iulie 1996, ora 18:30, Muzeul de Artă, Piatra-Neamţ
CONCERT CAMERAL

susţinut de studenţi ai Facultăţii de Muzică Timişoara
În program:
Johann Sebastian Bach – Partita în La major
Solist, Pavel Santa – flaut
Claude Debussy – “Images” (“Reflets dans l’eau”, “Hommage à Rameau”, “Mouvement”)
Solistă, Roxana Ardeleanu – pian
Ludvig van Beethoven – Sonata pentru vioară şi pian în La major, op.47, “Kreutzer”
Solistă, Cornelia Barbu – vioară
La pian, Atena Carte

Joi, 4 iulie 1996, ora 18:30, Muzeul de Artă, Piatra-Neamţ
CONCERT STUDENŢESC

susţinut de studenţi ai Facultăţii de Muzică Braşov
În program:
Serghei Prokofiev – Sonata a II-a pentru pian
Solistă, Bianca Baciu
Antonin Dvoŕák – Trio “Dumky”, op.90 pentru pian, vioară şi violoncel
Au interpretat:
Ruxandra Cristea – pian
Liliana Apetroaiei – vioară
Mircea Şuteu – violoncel
Lucrări corale de: Alessandro Scarlatti, Claudio Monteverdi, Jacobus Gallus,
Tomas Luis da Vitoria, Clement Janequin, Gheorghe Dima, Alexandru Paşcanu, Kostiainen Pekka
Şi-a dat concursul Corul de cameră al facultărţii de Muzică Braşov
Dirijor, Nicolae Bica

Vineri, 5 iulie 1996, ora 18:30, Teatrul Tineretului, Piatra-Neamţ
GALĂ DE JAZZ

Cu concursul grupurilor “Claves Percussion Quartet” (Cluj-Napoca) şi
“Harmony Brass Quintet” (Cluj-Napoca),
precum şi a celor conduse de Mircea Tiberian (Bucureşti) şi Romeo Cozma (Iaşi),
A prezentat Florian Lungu

Sâmbătă, 6 iulie 1996, ora 11:00, Muzeul de Artă, Piatra-Neamţ
CONCERT CORAL

susţinut de ansamblul şi soliştii Secţiei de muzică bisericească din cadrul
Institutului Biblic “Emanuel” din Oradea
Dirijor, Kenneth Tucker (S.U.A.)
În program lucrări de: G.P. da Palestrina, J.S.Bach, W.A.Mozart, V.Williams, spirituals, ş.a.

Sâmbătă, 6 iulie 1996, ora 18:30, Teatrul Tineretului, Piatra-Neamţ
CONCERT FOLCLORIC

Ansamblului de gen al Academiei de Muzică “Gheorghe Dima” Cluj-Napoca
Conducerea muzicală Ioan Haplea
Solişti:
Ioan Bocşa, Grigore Leşe,
Ovidiu Barteş, Ioan Berci, Doina Haplea, Oana Lianu

Duminică, 7 iulie 1996, ora 11:00, Muzeul de Artă, Piatra-Neamţ
CONCERT DE MUZICĂ CONTEMPORANĂ ROMÂNEASCĂ

În program:
Remus Georgescu – “Exorcism” pentru flaut solo
Solist, Paul Şanta
Alexandru Raţiu – “Viziune nocturnă” pentru violă şi pian
Soliste:
Ioana Ciobanu – violă
Ioana Maxim – pian
Adrian Borza – “Dialogo” pentru două flaute
Solişti:
Tatar Ildiko
Gered Jolan
Vasile Spătărelu – “Adolescenţă”, lieduri pe versuri de Nichita Stănescu
Solistă, Ada Burlui – soprană
La pian, Lăcrămioara Naie
Viorel Munteanu – “Invocaţii” pentru clarinet solo
Solist, Dumitru Sîpcu
L. Mânzat – Trio pentru clarinet, vioară şi pian
Felicia Donceanu – “Colinde albastre” pentru clarinet, vioară şi pian
Au interpretat:
Emil Vişenescu – clarinet
Oana Spânu – vioară,
Diana Spânu – pian
Dumitru Bughici – Cvintet pentru alămuri
Au interpretat:
Gabriel Posdărescu – trompetă
Horaţiu Boşca – trompetă,
Daniel Vidican – corn,
Eusebiu Sandu – trombon,
Liviu Deac – tubă
Ion Pop – “Umbra strămoşilor uitaţi” pentru voce, nai şi ansamblu
Şi-au dat concursul Delia Irimie, Oana Lianu
şi un grup de interpreţi din Ansamblul de folclor al Academiei de Muzică “Gheorghe Dima”

Duminică, 7 iulie 1996, ora 18:30, Teatrul Tineretului, Piatra-Neamţ
CONCERT CORAL EXTRAORDINAR

susţinut de corul “Madrigal”
Dirijor, Marin Constantin
şi corala “Cappela Transylvanica”
Dirijor, Cornel Groza

Luni, 8 iulie 1996, ora 18:30, Muzeul de Artă, Piatra-Neamţ
RECITAL DE VIOLĂ

Solistă, Ioana Ciobotaru
La pian, Ioana Maxim
În program:
Robert Schumann – “Märchenbilder”
Johannes Brahms – Sonata în fa minor, op.120, nr.1
Carl Maria von Weber – Andante şi rondo ungarese

Marţi, 9 iulie 1996, ora 18:30, Muzeul de Artă, Piatra-Neamţ
RECITAL DE PIAN

Solistă, Silvia Ciorbanu
În program:
Claude Debussy – “Images” (“Reflets dans l’eau”, “Hommage à Rameau”, “Mouvement”)
Franz Schubert – Fantezia în Do major “Călătorul”
Ludvig van Beethoven – Sonata op.101
Serghei Prokofiev – Sonata nr.7, op.83

Miercuri, 10 iulie 1996, ora 18:30, Muzeul de Artă, Piatra-Neamţ
RECITAL EXTRAORDINAR DE VIOARĂ

Solist, Ştefan Ruha
La pian, Judit Ghitea
În program:
Jean Marie Leclair – Sonata în re major pentru vioară şi pian
Giovanni Tartini – Sonata în sol minor, “Trilul diavolului”
Ludvig van Beethoven – Sonata pentru vioară şi pian nr.8 în Sol major
Ernest Chausson – “Poem”, op.25
Maurice Ravel – “Tzigane”

Joi, 11 iulie 1996, ora 18:30, Teatrul Tineretului, Piatra-Neamţ
CONCERT CAMERAL

al Orchestrei de cameră a Academiei de Muzică “Gheorghe Dima” Cluj-Napoca
Solişti:
Aurel Marc – oboi,
Ştefan Ruha – vioară
În program:
Johann Sebastian Bach – Concertul pentru vioară, oboi şi orchestră de coarde în re minor
Joseph Haydn – Concertul nr.1 pentru vioară şi orchestră de coarde în Do major
Alessandro Marcello – Concert pentru oboi şi orchestră de coarde în re minor
Antonio Vivaldi – Ciclul de patru concerte pentru vioară şi orchestră de coarde “Anotimpurile”

Vineri, 12 iulie 1996, ora 18:30, Teatrul Tineretului, Piatra-Neamţ
GALA DE OPERĂ

Au interpretat studenţi ai Academiei de Muzică Bucureşti, Academiei de Arte “George Enescu” Iaşi, Academiei de Muzică “Gheorghe Dima” Cluj-Napoca şi Facultăţilor de Muzică din Braşov, Timişoara şi Oradea
Şi-au dat concursul Corul şi orchestra Academiei de Muzică “Gheorghe Dima” Cluj Napoca
Dirijori:
Victor Dumănescu
Adrian Morar

Sâmbătă, 13 iulie 1996, ora 18:00, Cetatea Neamţului
SPECTACOL DE OPERĂ

“Horia” de Nicolae Bretan
Şi-au dat concursul:
Ansamblul de operă al Academiei de Muzică “Gheorghe Dima” Cluj-Napoca
condus de prof. univ. Alexandru Fărcaş,
Corul şi orchestra Academiei de Muzică “Gheorghe Dima”,
dirijor, Victor Dumănescu